ورزشی که سرانجام نداره

یادتونه چند وقت پیش یوگا رو شروع کردم. تو این پست همه رشته های ورزشی رو که دوست داشتم و انجام دادم رو گفتم

 بعد هم یوگا در منزل رو شروع کردم که واقعا نمیدونم چه سری تو این هست که تا میام بیوفتم رو غلتک و ادامه دارش کنم یه اتفاقی میوفته و رها میشه بار اول که شروع کردم بعد از ده روز که کاملا بدنم آماده شده بود برای جلسات سنگین تر یهو دندون درد شدم و جراحی دندون و مشکلاتش و بازم رها شد.

از هفته پیش دوباره تصمیم گرفتم از جلسات سبک تر مثل تمرینات تنفسی و ورزش صبحگاهی شروع کنم. تا چهارشنبه که تصمیم گرفتم برم سراغ جلسات سنگین تر. ناهار رو سریع گذاشتم و تایمر اجاق رو هم تنظیم کردم که اگه احیانا خیلی مشغول ورزش شدم خودش خاموش بشه و نگران سوختنش نباشم .  آقاااا تا من تی وی رو روشن کردم و گذاشتمش روی فلش، گوشیم زنگ خورد رفتم دیدم تماس از طرف شرکتی هست که وکیلشون هستم برای انجام کارهاشون. مجبور بودم جواب بدم کار خیلی فوری پیش اومده بود برق دو سه تا چاه قطع شده بود من باید پیگیری می کردم حالا من هی تی وی رو میذاشتم رو حالت مکث تلفن جواب میدادم و دوباره شروع می کردم اگه بگم تو این یک ساعتی که مثلااااا  ورزش کردم ۲۷ بار گوشیم زنگ خورده یا خودم زنگ زدم و به ۱۵ تا پیامک جواب دادم باور نمی کنید.  کفری شده بودم حسابی. آخرش بی خیال شدم گفتم این نصفه نیمه ورزش کردن و یه دست و پا رو ناقص ورزش دادن به غیراز صدمه چیزی نداره که دقیقا همینم شد تا آخرشب گردن و کمر و دست و پام درگیر بود 

روز بعد هم که به خاطر مشکل پیش اومده رفتم اداره و تا بعدازظهر درگیر بودم  اما نتیجه ای نگرفتم چون اکثر کارشناسان و مدیران یا جلسه بودن یا ماموریت بنابراین صبح نتونستم ورزش کنم . عصر هم دخترم تماس گرفت و گفت ما فردا صبح میاییم. برای همین ورزش عصر هم کنسل شد و به گردگیری و نظافت ختم شد و جمعه و شنبه هم که در خدمت مهمانان عزیز بودم و بازم ورزش بی ورزش 

امروز یکشنبه هم از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر تو اداره از این اتاق به اون اتاق رفتم تا بالاخره مسئله حل شد و برق چاهها وصل شد.عصر هم که همسر با دوتا سرویس کار هماهنگ کرده بود از ساعت ۲.۵ دوتا سرویس کار اومدن برای سرویس!!! (آبگرمکن  که با باز کردن شیر حمام روشن نمیشه و فشار آب بسیار کم شده و درِ پارکینگ که سنسورای چشمیش کار نمی کنه و بعد هم درا به طرز وحشتناک و صدادار بسته میشه) پس ورزش بی ورزش 

فردا هم دوباره باید برم اداره تا بقیه امور رو انجام بدم که دوباره این اتفاق تکرار نشه از سرشب نشستم دارم فرم پر میکنم انگشت برام نمونده (سالهاست دیگه خودکار دستم نگرفتم و این همه ننوشته بودم)

کلا من باید بی خیال ورزش بشم چون هر وقت اراده کردم چنان طومارش بهم پیچیده شد که تا چند ماه دیگه فکرشم به ذهنم خطور نکنه :)))


بعدا نوشت: دیروز که تو اداره بودم یکی از مهندسین تهران که از قضا ارتباط تنگاتنگ کاری هم با هم داشتیم  زنگ زد و احوال پرسی گرمی کرد. ازش پرسیدم جناب مهندس چه می کنید بازنشست شدید یانه؟ شنیدم امسال 70 الی 80 نفر از همکاران خودشون رو بازنشست کرده اند گفت بله با توجه به شرایطی که امسال برای احکام کارگزینی دیده بودند(مأخذ بیمه حدود 6 میلیون کم شده و این یعنی یه بازنشستگی بسیار فقیرانه)دیگه صلاح ندیدم بیشتر بمونم برای همین سربازیم رو هم خریدم و آخر سال بازنشست شدم. برای همین بهت زنگ زدم  گفتم دستت درد نکنه خب بفرما کارتون چیه ؟ گفت شنیدم که یه جایی مشغول شدی میشه دست ما رو بگیری؟ گفتم آقای مهندس اینجایی که من مشغول شدم هیچ نفع مادی توش نیست و فقط دلی دارم کار میکنم. فقط برای اینکه یه سرگرمی داشته باشم و گاهی اوقات به خاطر این مسئله از خونه بزنم بیرون هم هوایی به کله ام بخوره هم دیداری تازه کنم هم یه کار مثبت انجام داده باشم بابت این کار واقعا مبلغ آنچنانی به من نمیدن. کل سال رو من رفتم و اومدم و چندتا کار اساسی رو به سرانجام رسوندم آخر سال 29 میلیون تومن گذاشتند کف دستم اگه میخوای بگم کارهای تهرانشون رو به شما واگذار کنند که البته میدونم اصلا و ابدا تو تهران نمی صرفه رفت وآمد برای این مبلغ!! باور نمی کرد گفت واقعا میگی!؟  گفتم باور کن دفعه بعد اومدم تهران میام قراردادم رو نشونت میدم. فکرکردی الان میلیون میلیون پول میاد تو حسابم ؟ گفت نه بابا من یه کار تمام وقت میخوام که حقوقش از حقوق بازنشستگیم بیشتر باشه دلی و قربت الی الله کار نمی کنم 

نظرات 7 + ارسال نظر
رضوان یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 13:53 http://nachagh.blogsky.com

خاتون جانم!
شرکت در دوره های ورزشی برای شما که برنامه های زیادی دارید یه دغدغه میشه.هر لحظه یادت اومد یه حرکت بزن.من حین شستن ظرف ها یکی از پاهام رو صندلی آشپز خونه است و پای بعدی را دیرتر ورزش میدم.دستها را حین پیاده روی حرکت میدم.و کمر و گردن را حین تماشای تلوزیون.مراقب زیبایی و رعنایی خودت باش و بیاد آر عزیزترین فرد خانواده هستی .از خاله و همسرش چه خبر؟

بله درسته برای همین ورزش در خانه رو انتخاب کردم و واقعا نه وقت و نه حوصله شرکت در باشگاه ورزشی رو ندارم
به قول شما باید هروقت که تونستم یه حرکتی رو بزنم حالا جدیدا یه سری از پیج ها هست که بعضی از حرکات رو به صورت ست های ده تایی یا دو دقیقه ای آموزش میدن رو دنبال می کنم باید به این روش تحرکم رو زیاد کنم
ممنونم از محبتت رضوان عزیز به حرفتون گوش خواهم کرد و پایبندش خواهم بود

خاله جان که مرخص شده از بیمارستان ولی همچنان تنگی نفس اذیتش میکنه و به خاطر داروهای قوی که خورده دستاش به شدت میلرزه یعنی رو اعصابش اثر گذاشته امیدوارم که به زودی بهبود پیدا کنه
اما شوهر خاله متاسفانه کلیه هاش از کار افتاده و سه روز در هفته باید دیالیز بشن تا 5 ماه اگه کلیه به کار افتاد که خیلی خوبه اگه نه باید پیوند کلیه داشته باشه

تیلوتیلو یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 09:35 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
کارهای دلی حال آدم را خوب میکنن
من خودم میناکاری را دلی انجام میدم و بهم حال خوب میده

سلام عزیزم
دقیقا وقتی از روی علاقه و دلی کاری انجام بشه کاری به جنبه مادیش نداری و نتیجه اشم عالی خواهد بود
خیلی دوست دارم کارهاتون رو ببینم

الهام جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 00:43

سلام چه خوب که برگشتید راستی جریان کاهش بیمه چیه تو اداره ما هم بحثش جدیه میگن بیمه گیر داده

سلام الهام عزیز خوبی ؟
ممنون
بیمه گیر نداده در واقع تامین اجتماعی اومده یه سری از پرداختی ها رو از پرداخت حق بیمه خارج کرده وقتی از آیتمهای حقوق مثل اضافه کار و خدمات رفاهی و حق مسکن و ... از دل بیمه بیاد بیرون مأخذ بیمه کم میشه و در نتیجه بازنشستگی هم حقوق کمتری دریافت می کنیم

رضوان چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ساعت 09:20

از قدیم گفتن ورزش دشمن سلامتیه .
مخصوصا شما که دیگه پا به سن گذاشتید

عه من همش شنیدم میگن ورزش و تندرستی
سنی ندارم رضوان جان تازه میتونم بگم نیم قرن تجربه

سمیرا سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 12:35

همیشه ظاهر کارها از باطنشون بهتره، همه فکر می کنن چه پولی پارو میشه، درحالیکه همش بیشترش دلیه

دقیقا
تو اداره (خصوصا تهران) پخش شده که فلانی با یه شرکت بزرگ قرارداد میلیاردی بسته

سلام دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 09:18

جالب بود
فکر کنم ورزش را در هفته یک بار فقط در روز تعطیل برنامه ریزی کنید بهتر باشد
و روزانه فقط به پیاده روی اکتفا کنید

کلا روزای تعطیل یا باید در خدمت خانواده باشم یا مهمون دارم یا خونه نیستم و... پیاده روی رو هم اصلا حوصله ندارم برم بیرون و با توجه به اینکه هوا داره گرم میشه
باید همین جور کج دار مریض ورزش کنم هر زمان که شد

بهامین دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 01:30

من هم ورزش آنلاین انجام میدم اما مدتی بابت سرماخوردگی اصلا انجام ندادم :|

به به ببین کی اینجاست ؟ الان بهتری خانم وکیل عزیز ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد