من و همه رشته های ورزشی :)

به پیشنهاد زینب بانو و فاطمه بانو دو دوست وبلاگی عزیزم ورزش یوگا رو شروع کردم . البته من آدم مرتب رفتن به کلاس خارج از خانه  نیستم چون کارهای غیر مترقبه پیش میاد و به ناچار چند روزی یا از تهران خارج میشم یا آنقدر سرم شلوغ می شه که وقتی برای رفتن به کلاس نمی ماند. برای همین یوگا در منزل رو از یه سایت خریداری کردم و هفته ای سه جلسه هر جلسه حدودا یک ساعت یا بیشتر در داشبوردم آپلود و بارگذاری میشه .جلسات رو ریختم روی فلش و از روی تی وی تمرین رو از روز جمعه شروع کردم (نگفتم از شنبه آینده شروع میکنم ). ورزش بسیار ملویی هست  امیدوارم همین جور ادامه بدم و ازش نتیجه دلخواه رو تو همه زمینه ها بگیرم 

البته بگم تو اداره، ورزشگاه بسیار مجهزی داشتیم و برای کارمندان شرکت همه چی رایگان بود و من همه نوع ورزشی رو امتحان کردم از  بدن سازی و ایروبیک و شنا و تی آر ایکس و والیبال بگیر تا خرید وسایل ورزشی تو خونه مثل تردمیل و دوچرخه ثابت و دراز ونشست اما هر کدوم یه مشکلی برام ایجاد کرد .

 مثلا شنا باعث شد بدنم قارچ بزنه و مدتها درگیر درمان قارچ پوستی بشم.شاید به خاطر این بود اون سانسی رو که من می رفتم خیلی شلوغ بود. چون به مدت دوسال از استخر مدرسه پسرم استفاده می کردم این مشکل برام به وجود نیامد.

 تی آر ایکس به شدت به زانو و مهره هام فشار وارد می کرد و وحشت این رو داشتم که طناب تو پام گیر کنه و مشکل زانوم رو چند برابر کنه. یکسال زیر نظر مربی حتی تو شرایط کرونایی این ورزش رو انجام میدادم خیلی هم دوستش داشتم اما یه بار که پام تو طناب گیر کرد مربی گفت خیلی باید مراقب باشید اگه غیر اصولی تو این رشته ورزش کنید صدماتش جبران ناپذیره برای همین بعد از یکسال رهاش کردم. 

 تنها ورزشی که به هیچ عنوان ازش سیر نمشم بدمینتون هست که اونم تو شرکت فقط یه جلسه در هفته مربی برای تفریح گذاشته بود (اینقدر به این رشته علاقه داشتم که می تونستم  در کسری از ثانیه راکت رو تو دستام جابجا کنم . در واقع تو بازی با هر دو دستم بازی می کردم .مربی عاشق این نوع بازی کردن من بود 

چند سال پیش رفتم تردمیل پیشرفته خریدم و روزانه کلی روش می دویدم که یه روز بعدازظهر که داشتم ورزش می کردم پسرم یه دستمال مینداخت روش و بدو بدو میرفت از اون ور می گرفتش . دستمال ریش ریش شده بود و به همین خاطر روی نقاله گیر کرد و رفت زیر دستگاه پسرم اومد بگیرتش دستش رو باهاش کشید تو ... وای نمیدونید دستش چه شکلی شد. تمام پوست کف دستش جمع شد اومد نوک انگشتانش گوشتای دستش تیکه تیکه اومد بالا دم افطار بود و من روزه . وقتی رسوندمش درمانگاه خودم از حال رفتم . چندهفته درگیر دست پسرم بودم فقط خدا رحم کرد عصبای دستش قطع نشد و بعد از کلی دوا و درمون دوباره روبراه شد . برای همین دلم از تردمیل چرکین شد و فروختمش 

دوچرخه ثابت هم داشتم تو خونه که اونم باز زانوهام رو داغون کردو اون شور و حال دوچرخه سواری تو طبیعت و جاده رو بهم نداد .بعد از چند سال خاک خوردن بخشیدمش به برادر شوهرم 

دستگاه دراز و نشست رو هم دارم که اونم به نظرم خیلی بیخوده و هیچ کارایی نداره هی میندازمش اینور میندازمش اون ور . باید اینم ببخشم به یکی 

یازده تا سی دی پیاده روی در منزل رو از یه سایت خریداری کردم که اون خیلی خوب بود متاسفانه من یه اخلاقی دارم وسایلم رو  یا می بخشم یا به یکی میدم که استفاده کنه اما...  این سی دی ها رو دادم به یکی از همکارانم که برای خودش رایت کنه و استفاده کنه اما دیگه برنگردوند از اون یازده تا سی دی که خیلیاش حرفه ای بود و حتی تو یکیشون آموزش رقص هم داشت فقط دوتای اولی که خیلی مبتدی هست رو دارم که گاهی اوقات روی تی وی استفاده می کنم 

پیاده روی ساده اول صبح رو هم با استفاده از قدم شمار گوشیم یه مدتی امتحان کردم دریغ از یه گرم وزن کم کردن فقط حسابی عرق می کردم که اونم وقتی می رسیدم اداره اینقدر از خودم بدم میومد که خودمو نمی تونستم تحمل کنم 

خلاصه این که هر ورزشی رو امتحان کردم ولی نتیجه ازش نگرفتم نه از لحاظ روحی حالم رو خوب کرد نه جسمی حالا ببینم این یوگا چه میکنه . حالم رو خوب میکنه یا پولم رو دور ریختم 

نظرات 16 + ارسال نظر
گیل‌پیشی پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 ساعت 21:33 http://Www.temmuz.blogsky.com

خدا سلامتی بده. ایشالا زود خوب بشه.

ممنون عزیزم

مهربانو چهارشنبه 24 خرداد 1402 ساعت 16:18 http://baranbahari52.blogsky.com/

عزیزم یوگا رو درصورتیکه خیلی ادامه بدی بسیار عالیه فقط سعی کن ترکش نکنی

ممنون عزیزم
فعلا با این جراحی دندان دوباره ورزشم به فنا رفت . نمیدونم چرا تا ورزش رو شروع میکنم یه مشکلی به وجود میاد که باعث میشه یه مدتی ترکش کنم و تا دوباره به فکرش بیوفتم طول میکشه

فاطمه چهارشنبه 24 خرداد 1402 ساعت 14:55 http://Ttab.blogsky

سلام وای کاش ماجرای دست پسرتونو باجزییات نمینوشتیددلم سوخت وریش شد.
ایشالله ورزشهای جدیدمثمرثمرباشن.مخصوصایوگاکه خیلی خوبه

سلام
وای شرمنده . ببخشید که ناراحت شدید
امیدوارم بتونم ادامه بدم ولی انگار شرایط هیچ وقت بر وفق مراد نبوده و نیست

گیل‌پیشی سه‌شنبه 23 خرداد 1402 ساعت 21:57 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام خانوم مهندس عزیزم. خوبید؟
خانواده خوبن؟ نمی‌نویسید

سلام عزیزم ممنون از احوال پرسیت
دندونم رو جراحی کردم حالم زیاد خوب نیست

قره بالا دوشنبه 22 خرداد 1402 ساعت 00:45 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

چون خسته میشیم

من دوس دارم اون کوالایی باشم که بالای درخت همش خوابیده

شما که یه خانم دکتر پرجنب و جنب و جوش هستی اصلا بهت نمیاد همچین صحبتی

محیا شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 23:46

من ورزشی نیستم ولی فکر کنم باید از تیر یک جا ثبت نام کنم

حتما این کار رو بکن
ان شالله که حال روحیت عوض بشه

قره بالا شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 23:21 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

ورزش خر است
تامام

عههه خانم دکتر چرا آخه ؟

فاطمه شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 22:36 https://4seasoninlife.blogsky.com/

امیدوارم این ورزش براتون خوب باشه،برای من که عالی بوده

امیدوارم . فعلا که خوب بوده . ممنون از راهنمایی های دلسوزانه شما

عمه اقدس الملوک شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 22:18 https://amehkhanoom.blogsky.com

ورزش فقط والیبال که حالت مسابقه با هیجان بازی کنی، بقیه را بزار پشت در

والیبال عشقه فقط مشکل اینه که باید حتما تیمی باشه و انفرادی نمیشه . یکسال که کرمان بودم تو تیم والیبال شرکت به صورت حرفه ای کار میکردیم دو سه تا مسابقه هم در سطح ادارات دولتی داشتیم خیلی عالی بود ولی وقتی از کرمان برگشتم دیگه نشد ادامه بدم

زینب شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 21:34

واقعا یوگا در عین سادگی خیلی موثر و مفیده
مبارکتون باشه
خیلی براتون خوشحالم

ممنونم از راهنمایی ها و پیام خصوصی تون بانو
والا یوگا ساده نیست یا به نظرم خیلی سخته یا اینکه بدن من خیلی خشکه
ممنونم عشق جان

سلام شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 21:17

سن و توانایی های بدن برای ورزش مهم است
تردمیل می زدم الان زانو ها افتضاح شده به طوری که روی راه رفتنم اثر گذاشته
شنا خوب است
استخر اداره ما به بازنشسته ها سرویس می دهد
برای هر بار استفاده هش هزار تومن هفته لی سه بار
فقط رفت و آمدش کمی سخت است
خدا چه رحمی به پسر کرده است و چه زجری کشیده است

بله دقیقا مهمه الان من تو سنی نیستم که ورزش های سنگین انجام بدم باید شرایط بدنی رو لحاظ کنم
شنا خیلی عالیه خیلییییی من واقعا تو دوساعتی که میرفتم شنا از کل دنیا و غم ها و افکارش جدا میشدم تو آب دیگه به هیچی فکر نمی کردم . بهترین دوستانم رو هم تو استخر پیدا کردم یکی دوتا پست هم راجع بهش نوشتم
شرکت ما به صورت رایگان به همکاران بازنشسته هم سرویس میده ولی مشکل مسیر و ترافیکه که اصلا صرف نمی کنه بری
باید یه بار دیگه استخر رو امتحان کنم ببینم دوباره مشکل پوستی برمی گرده یا نه . والا هیچ ورزشی سالم تر از شنا نیست
جناب سلام نمیدونید تو اون مدتی که گل پسر دستش مشکل داشت من چه زجری می کشیدم به طور کل نتونستم تو اون مدت برای تعویض پانسمانش همراهیش کنم چون اول باید یکی خودم رو جمع می کرد

سپیدار شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 20:16 http://sepidarsabz.blogsky.com

مرسی که گفتین چون نمیخواستم انجام بدم به نظرم سنگین اومد. البته بعد از ورزش روزانه خودم رفتم سراغش

نه عزیزم حتما انجامش بده حیفه بابتش 500 هزارتومن پول دادی دیگه به اندازه 500 تومن از بدنت کار بکش
راستش من امروز خیلی کم انرژی بودم برای اینکه شب رو اصلا نخوابیدم دوسه بار میخواستم وسط کار رهاش کنم ولی به خودم گفتم من و سپیدار بهم قول دادیم پس کار درستی نیست زیرش بزنم برای همین تا آخرش رو رفتم

سپیدار شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 19:47 http://sepidarsabz.blogsky.com

وای من فایل جلسه اولشو باز کردم اصلا به جلسه اول نمیخورد. نتونستم واقعا

به نظرم جلسه اول سبکه
چند جلسه فقط روی جلسه اول تمرکز کن تا راه بیوفتی
هرچی جلوتر بری تمرینات سخت تر میشه بهتره بدنت آمادگی لازم رو پیدا کنه

گیل‌پیشی شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 15:05 http://Www.temmuz.blogsky.com

خانوم مهندس ماشاءالله حسابی ورزشکاریدها.
ایشالا یوگا براتون آرامش‌بخش باشه.

ورزشکار کسیه که تو یه رشته ورزشی کار کنه و تخصص داشته باشه نه من که هی از این رشته به اون رشته پریدم
امیدوارم این یکی رو دیگه تا آخر برم

سپیدار شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 13:40 http://sepidarsabz.blogsky.com

چه جالب! دقیقا دیشب منم یهو دلم خواست یوگا کار کنم. اولین رکورد گوگل رو هم انتخاب کردم و یک دوره خریدم ولی هنوز شروع نکردم

احتمالا از همون سایتی که من خرید کردم شما هم خریدی چون منم گوگل زدم یوگا در منزل
ان شالله شروع کنید و باهم جلو بریم ببینیم کدوم یکی موفق تره

رضوان شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 13:26 https://nachagh.blogsky.com/

چه خوب که انواع ورزش ها را تجربه کردید سلامت باشید بانو

تازه خیلیاشو نگفتم مثل فوتبال و بستکتبال و پینگ پونگ چون مقطع خیلی کوتاهی بازی کردم
البته پینگ پونگ رو خیلی دوست دارم مدتی میخواستم میزش رو بخرم ولی از اونایی که داشتند سوال کردم گفتند فقط یه مدتی جذابه بعدش باید هی خودت رو سرزنش کنی که کاش نخریده بودمش حالا کجا بذارمش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد